Партнёры

АВТОПРОФИ - издательский дом.

Реклама

 

Покупка автотранспорта

  • Самосвал

    10000 $
  • ЗАПЧАСТИ

    100 грн.
  • СКЛАДСКОЕ ОБ-Е, погрузчик складской

    10000 $
  • МИКРОАВТОБУСЫ, грузовой

    350 EURO
  • МИКРОАВТОБУСЫ, пассажирский
    Das Business die Karriere -
    Die Verkäufe der
    Autos, der Waren - Die
    Fachkräfte - IT,
    die
    3500 EURO

Продажа автотранспорта


  • АВТОСТЕКЛА

    29500 EURO
  • ГРУЗОВИКИ, дача

    133350 EURO

ТРАНСБИРЖА

АВТОТРАНСПОРТ

ТРУДОУСТРОЙСТВО

ГлавнаяНовостивсе новости
 

Техогляд скасовано, або міняємо шило на мило

2011-07-12 15:14

5 липня Верховна Рада ухвалила Закон «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо усуненню надмірного державного регулювання у сфері автомобільних перевезень», більш відомий, як закон про скасування техогляду.

Перш за все, цей закон справді повністю скасовує техогляд, який являє собою звичайнісіньку торгівлю даішниками талонами ТО. Отже, відтепер, звичайно, чисто теоретично, ДАІ до даного процесу не матиме взагалі ніякого відношення. Автовласників же розділили на дві категорії, одна з яких проходитиме обов'язковий технічний контроль (як і зараз), а друга буде від нього звільнена.
Так, згідно зі ст. 35 Закону «Про дорожній рух», відтепер обов'язковому технічному контролю не підлягають легкові автомобілі всіх типів, марок і моделей, причепи (напівпричепи) до них (окрім таксі і автомобілів, що використовуються для перевезення пасажирів або вантажів з метою отримання прибутку), мотоцикли, мопеди, мотоколяски та інші прирівняні до них транспортні засоби, незалежно від їх віку. На два роки з початку експлуатації від обов'язкового технічного контролю звільняється і решта легкових автомобілів і вантажівок вантажопідйомністю до 3,5 т і причепи до них, незалежно від форми власності.
В той же час, ряд категорій транспортних засобів мають проходити обов'язковий технічний контроль з тією ж періодичністю, що і зараз:
– легкові автомобілі, які використовуються для перевезення пасажирів або вантажів з метою отримання прибутку, вантажні автомобілі незалежно від форми власності вантажопідйомністю до 3,5 т, причепи до них з терміном експлуатації понад два роки – раз на два роки;
– вантажні автомобілі вантажопідйомністю понад 3,5 т, причепи до них і автомобілі таксі, незалежно від терміну експлуатації - щорічно;
– автобуси і спеціалізовані транспортні засоби, що перевозять небезпечні вантажі, незалежно від терміну експлуатації,– два рази на рік.
Проводити технічний контроль будуть ті ж суб'єкти господарювання (СТО), що і зараз. Відмінність же полягає в тому, що після перевірки технічного стану їхати в ДАІ вже не знадобиться. Та і талонів ТО більше не буде. Замість них на справний транспортний засіб видадуть відповідний протокол, віддрукований на спеціальному бланку. Взагалі-то, в подібних випадках зазвичай клеять на номерний знак або на вітрове скло невелику наклейку, але у нас вирішили піти своїм шляхом. Планується, що в ДАІ буде створена база «техогляд», яка дозволить за допомогою спеціальної апаратури, встановленої на патрульних автомобілях і на стаціонарних постах ДАІ, автоматично виявляти ті транспортні засоби, власники яких повинні були пройти  технічний контроль і не зробили цього. Але сприймати це треба досить зважено. Адже за інформацією УДАІ МВС України, в країні до сьогоднішнього дня не змогли створити навіть єдину базу викрадених автомобілів.
Втім, втративши право проводити техогляд в кабінетах, даішники робитимуть це на дорогах, незалежно від того, проходив автомобіль технічний контроль чи ні. Звичайно, це буде незаконно, але в ДАІ вже активно розробляють відповідні накази і інструкції, які без зайвих вагань зареєструють в Мінюсті, а з працівників автотехнічної інспекції формують мобільні бригади. Щоправда, законодавство вдалося «підправити» лише частково, але і цього буде цілком достатньо. Наприклад, постійно триваюча операція «Техогляд» дозволить ошукати чимало водіїв. Адже узаконити право працівників ДАІ «здійснювати контроль за технічним станом транспортних засобів», на якому наполягав Тарас Чорновіл спочатку під час ухвалення цього закону в першому читанні, а потім в своїх поправках до нього, депутати відмовилися.
Ще одне позитивне нововведення – скорочення переліку документів, які водій зобов'язаний мати при собі. Відтепер це лише «права», свідоцтво про реєстрацію і поліс «автоцивілки». Довіреність, дорожні листи і документи на вантаж, що перевозиться, вже не входять до переліку обов’язкових документів. При цьому законність управління чужим автомобілем підтверджуватиметься наявністю того ж свідоцтва про реєстрацію.
Більш того, документи відтепер можна буде не передавати працівникові ДАІ в руки, а лише пред'являти. Відповідні зміни вже внесені до Закону «Про дорожній рух» і в Адмінкодекс, готуються вони і в ПДД. Отже тепер водіям не загрожує ставати заручниками даішників, які нерідко забирають у них документи і сідають в свою машину, чекаючи, доки водій не принесе «плату за проїзд».
А зараз про сумне. «Під шумок» Анатолію Могильову вдалося проштовхнути цим законом зміни до Закону «Про міліцію», які істотно розширюють перелік підстав для зупинки. Власне, мова йде про просте копіюванні в закон положень добре відомого наказу № 111.
До теперішнього часу в Україні існували лише три причини для зупинки: порушення Правил, наявність явних ознак несправності або забруднення навколишнього середовища і наявність інформації про те, що даний транспортний засіб використовується з протиправною метою. Зараз же таких причин налічується більше десятка і ними, фактично, можна обґрунтувати будь-яку зупинку.
Так, в Законі «Про міліцію» тепер сказано, що працівники міліції мають право зупиняти транспортні засоби лише (слово «лише» виглядає тут особливо цинічно – прим. авт.) у випадку: порушення правил дорожнього руху; якщо номерний знак відсутній, не відповідає встановленим вимогам, закріплений в невстановленому місці, закритий іншими предметами або забруднений, що не дозволяє чітко розпізнати його символи з двадцяти метрів; наявність ознак, що прямо свідчать про технічну несправність транспортного засобу; наявність даних про причетність транспортного засобу, його водія, пасажирів або вантажу до здійснення ДТП, злочину або адміністративного правопорушення (особливо вражає можливість причетності вантажу до ДТП або до здійснення правопорушення - прим. авт.); перебування транспортного засобу в розшуку; наявність даних про використання транспортного засобу з протиправною метою; необхідності опитування водія або пасажирів про обставини вчинення ДТП, злочину чи адміністративного правопорушення, свідками якого вони є або могли бути; необхідності залучення водія транспортного засобу для надання допомоги іншим учасникам дорожнього руху або працівникам міліції або як свідка при оформленні адміністративних матеріалів; проведення цільових заходів (операції, відпрацювання, оперативні плани) для перевірки документів на право користування (які вже відмінено – прим. авт.) і управління транспортним засобом, документів на транспортний засіб; виконання рішень про обмеження або заборону руху, прийнятих відповідними органами; якщо спосіб кріплення вантажу створює небезпеку для інших учасників дорожнього руху; порушення порядку установки і використання спецсигналів.
Звичайно ж, таке розширення прав працівників ДАІ протизаконно, оскільки суперечить ст. 22 Конституції України, згідно з якою при прийнятті нових законів або внесенні змін до чинних законів, не допускається звуження змісту та обсягу існуючих прав і свобод. Перешкодити цьому на прохання водіїв спробували, було, депутати Анатолій Гриценко та Володимир Ландік, які запропонували викласти пункт 21 ст. 11 Закону «Про міліцію» в іншій редакції, оскільки запропонована редакція призведе до істотного звуження прав і свобод громадян і містить суб'єктивний чинник, а по суті, елементи корупції. Але ця поправка була подана надто пізно і у Верховній Раді не розглядалася.
Формально, цей закон набере чинності тільки через 30 днів після його опублікування, тобто, не раніше середини серпня. В той же час, даішники вже не лише не складають протоколи за прострочені талони ТО і за відсутню довіреність або дорожні листи, але  навіть не питають про ці документи. Адже складені за це протоколи можна буде легко оскаржити в суді.

Володимир ЗАДОРОЖНИЙ


Автор: AutoProfi Версия для печати

«« Вернуться в Новости »»
Навстречу здравому смыслу Выпущен электрический Nissan NV200
Нормативно-правовая база | Органы власти | Для тех, кто в дороге | Отраслевые компании | Выставки | Автоновости |Статьи, Тест-драйв
Стиль, оформление, дизайн и содержание портала являются объектом авторского права и охраняются законами Украины. Перепечатка материалов и иное их использование допускаются при согласовании с администрацией проекта и размещении активной ссылки на портал. Нарушение этих условий влечет за собой уголовную и административную ответственность.
Торговая марка АВТОПРОФИ зарегистрирована Агентством "Украинские торговые марки", Свидетпльство № 144698.